Na czym polegają ćwiczenia Pilates?

PILATES to unikalna metoda ćwiczeń BODY&MIND - główną zaletą tej metody jest prostota ćwiczeń, które trenują nasze ciało oraz umysł, oparta jest bowiem na świadomym, kontrolowanym ruchu poprzez zaangażowanie umysłu oraz włączenie siły oddechu. Mówi się, że Pilates to mądra, dojrzała forma ruchu dla myślących ludzi, że do Pilatesa trzeba dojrzeć.  

  

Pilates to mądry, bezpieczny i bardzo efektywny ruch – najzdrowszy bo jedyny polecany przez ortopedów i fizjoterapeutów. To jedyna forma treningu, która skupia się na wzmacnianiu mięśni kręgosłupa, głębokich mięśni brzucha oraz mięśni dna miednicy (tzw. mięśni środka), które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa i utrzymanie prawidłowej postawy na co dzień. Pilates pozwala na rozluźnianie zbyt napiętych mięśni a wzmacnianie tych osłabionych.  

 

Kluczem w metodzie Pilates – tak często bagatelizowane - to skupienie się na zdrowym kręgosłupie, który wymaga zarówno mobilizacji jak i stabilizacji oraz na pełnym zakresie ruchu w poszczególnych stawach. Niestety, z wiekiem kręgosłup traci swoją elastyczność, a my stajemy się coraz bardziej usztywnieni mając coraz mniejszy zakres ruchów stawach, co odczuwamy w prostych codziennych czynnościach.

Ćwiczenia Pilates  uczą w naturalny sposób nawyku utrzymania prawidłowej postawywzmacniają mięśnie kręgosłupa, zmniejszając tym samym ból/dyskomfort towarzyszący nam na co dzień.   

Ćwiczenia Pilatesa są tak zaprojektowane aby budować równowagę mięśniową w naszym ciele pomiędzy siłą a elastycznością mięśni - czyli nie skupiamy się tylko na wzmacnianiu lecz również na uelastycznianiu mięśni i kręgosłupa oraz na naturalnym stretchingu powięziowym.

  

Współczesny świat wymaga od nas bardzo dużo – szybkie tempo życia, stres, siedzący tryb życia, nieprawidłowa postawa i ciągłe napięcia. Obecnie, już trzy czwarte Polaków cierpi na schorzenia kręgosłupa, za tym idzie ból, ograniczenie ruchu i dyskomfort życia. Pilates to metoda doskonała dla każdego niezależnie od wieku, zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Jest również dostosowany dla osób starszych, sportowców oraz dla osób po urazach, kontuzjach czy operacjach.  

 

Regularny trening Pilates przynosi bardzo szybko widoczne efekty

Jak mawiał sam Joseph Pilates: 

 

                             „po 10 sesjach poczujesz różnicę, 

                                     po 20 zobaczysz różnicę, 

                           a po 30 będziesz mieć nowe ciało”.  

   

Podstawową zasadą pilates jest wykonywanie ćwiczeń we własnym tempie i na miarę swoich możliwości, z prawidłowym oddechem. Tutaj liczy się kontrola i precyzja, jakość, a nie ilość - to ona czyni pilates metodą tak efektywną.  

  

Taki świadomy trening CIAŁA I UMYSŁU, z jednej strony buduje silne, sprawne ciało, prawidłową, piekną postawę oraz harmonię ruchu na co dzień, a z drugiej pozwala na rozluźnienie napięcia, relaksację i wyciszenie.  

Tego właśnie nam brakuje, aby po ciężkim dniu, często wyłącznie w pozycji siedzącej, wykonać kilka prostych ruchów i tym samym pozbyć się skumulowanego napięcia, rozluźnić się, nabrać siły i pozytywnej energii. 

 

Pilates jest odpowiedzią na problemy współczesnego czlowieka. 

 

     "Ruch może zastąpić wiele leków, ale żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu„.  

Copyright © ProSSto. All rights reserved 2014

Prossto Pilates i Zdrowie  -   ul. Kasprowicza 54, 01-871 Warszawa, stacja METRO Stare Bielany   -  info.prossto@gmail.com   -   tel. 602 311 445

Copyright © ProSSto. All rights reserved 2014

Prossto Pilates i Zdrowie  -   ul. Kasprowicza 54, 01-871 Warszawa, stacja METRO Stare Bielany   -  info.prossto@gmail.com   -   tel. 602 311 445

Prossto Pilates i Zdrowie  -   ul. Kasprowicza 54, 01-871 Warszawa, stacja METRO Stare Bielany   -  info.prossto@gmail.com   -   tel. 602 311 445

Copyright © ProSSto. All rights reserved 2014